loading...
بارسلونا
admin بازدید : 8 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (1)

به گزارش سایت رسمی باشگاه ، اینیستا که موفق شد اولین قهرمانی خود با بارسلونا در لیگ قهرمانان را در پاریس جشن بگیرد اکنون در  دیدار سه شنبه او میتواند صدمین بازی اخود در لیگ قهرمانان در پاریس را تجربه کند . او از فصل 3-2002 برای تیم اول بارسلونا در لیگ قهرمانان به میدان رفته است و موفق شده است 10 گل در این رقابت ها نیز به ثمر برساند و موفق به کسب سه لیگ قهرمانان ( پاریس، رم و ومبلی ) بارسلونا شده است .

اینیستا 29 اکتبر 2002 برای تیم فن خال به میدان رفت و اکنون بعد از 12 سال میتواند صدمین حضورش در لباس آبی اناری ها در چمپیونزلیگ را در پاریس جشن بگیرد . در 17 می سال 2006 آندرس نخستین فینال اروپایی خود را در پارک دو پرنس تجربه کرد ، جایی که بارسا با گل های ساموئل اتوئو و جولیانو بلتی موفق شد آرسنال را شکست دهد . او سپس در سال های 2009 در رم و 2011 در ومبلی موفق به کسب دومین و سومین لیگ قهرمانان خود با بارسلونا شد .

گل تاریخی

به یادماندنی ترین لحظه اینیستا در لیگ قهرمانان 6 می 2009 در استمفورد بریج رقم خورد ، جایی که او در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با گل دیر هنگام خود در برابر چلسی توانست بارسلونا را به فینال رقابت ها در رم برساند .

در ادامه گزارش تصویری از حضور 12 ساله اینیستا در لیگ قهرمانان اروپا مشاهده خواهید کرد .

admin بازدید : 4 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

دیدار سه شنبه شب  بارسلونا جدا از حساسیت های خود ، میتواند برای هافبک بارسلونا روزی تاریخی باشد . چرا که او میتواند در پارک دو پرنس صدمین حضورش در لیگ قهرمانان برای بارسلونا را تجربه کند . در ادامه گزارش تصویری از حضور 12 ساله او در این رقابت ها را مشاهده خواهید کرد

admin بازدید : 21 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)
به گزارش "ورزش سه"، لوئیز انریکه لیست 18 نفره بارسلونا برای بازی امشب را اعلام کرد که پیکه و لوئیز سوارز به علت محرومیت، نیمار، تر اشتگن ، فرمالن و آدریانو به علت مصدومیت و سونگ به علت مسائل فنی از لیست خط خوردند.

لیست کامل بارسا بدین شرح است : براوو، ماسیپ، مونتویا، بارترا، آلوس، ماتیو، ماسکرانو، آلبا، بوسکتز، ژاوی، اینیستا، راکیتیچ، سرجی روبرتو، رافینیا، پدرو، مونیر، مسی و ساندرو.
admin بازدید : 6 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)

وضعیت دو تیم:

الچه مصدوم یا محروم خاصی برای این دیدار ندارد ولی بارسلونا با لشکری از بازیکنان غایب پا به این دیدار می گذارد. آدریانو، نیمار، ترشتگن و فرمالن مصدوم هستند و سوارز و پیکه نیز محرومیت خود را طی می کنند. همچنین حضور چپدرو در این بازی در هاله ای از ابهام است.

فرم اخیر این دو تیم:

بارسلونا 5 بازی اخیر خود را با دو برد، یک مساوی و یک شکست پشت سر گذاشته است و الچه در 5 بازی اخیر خود 2 برد و 4 تساوی داشته است.

بارسلونا سه بازی آخر خود در لالیگا را مساوی کرده است.

الچه در 13 بازی از 14 بازی خارج از خانه اخیر خود موفق به پیروزی نشده است.

پیش بینی سایت های مختلف از این بازی:

هو اسکورد: پیروزی 2-0 بارسلونا

اسپورتس مول: بارسلونا 5-0 الچه

admin بازدید : 7 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش AS لوئیز انریکه سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در آستانه اولین دیدار تیمش در رقابت های این فصل لالیگا برابرالچه، از شرایط بازیکنانش و تمرینات پیش فصل آبی اناری ها ابراز رضایت کرد.

از عملکرد بازیکنان رضایت دارید؟

بله. در هفته گذشته و پس از جام خوان گامپر تمرینات ایده آلی را برگزار کردیم. البته که این تضمینی بر موفقیت ما در دیدار برابر الچه نخواهد بود. ما به خوبی می دانیم که آن ها حریف دشواری هستند و در کارهای تدافعی بسیار منظم و منسجم عمل می کنند.

آخرین وضعیت نیمار و پدرو چگونه است؟

پدرو بدون مشکل با تیم تمرین کرد اما نیمار به صورت انفرادی. وضعیت نهایی هر دوی آن ها فردا مشخص خواهد شد، اما من به طور مشخص روی حضور هر دوی آن ها حساب کرده ام.

به ترکیب ایده آل خود در خط دفاعی رسیده اید؟

از نظر تیمی بله. گزینه ها و ترکیب های زیادی را برای استفاده در اختیار دارم و هوز ترکیب اصلی برای مسابقه فردا مشخص نیست. من همانند همیشه برای حفظ انگیزه و آمادگی بازیکنان ترکیب تیم را  تا 90 دقیقه پیش از شروع مسابقه اعلام نخواهم کرد.

مونیر الحدادی آمادگی حضور در ترکیب اصلی را دارد؟

نه تنها او بلکه هر کس که در لیست تیم برای این بازی حضور دارد، می تواند برای ما از ابتدا به میدان برود. من خوشحالم که او و سایر بازیکنان را در ترکیبم دارم و اگر مونیر هنوز هم همراه تیم اصلی است، بدین معنی است که وی توانایی کمک به تیم اصلی را دارا است.

حکم فیفا تاثیری در حضور شما در نقل و انتقالات این فصل خواهد داشت؟

باید ببینیم که سرانجام این حکم و تجدید نظر ما در CAS به کجا خواهد رسید. ما تا بدین لحظه به خوبی تیم را تقویت کرده ایم و همچنان نیز وضعیت بازار را برای قدرتمند کردن هر چه بیشتر ترکیب خود زیر نظر داریم.

پس از سوپرکاپ اسپانیا، کدام تیم را حریف دشوارتری برای بارسلونا می دانید؟

مسلما هر دو تیم. اما مدعی اصلی قهرمانی در حال حاضر اتلتیکو مادرید است، زیرا که آن ها به عنوان مدافع قهرمانی به مسابقات پای خواهند گذاشت. من سال گذشته نیز در صحبت هایی گفته بودم که آن ها حتی مدعی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا  هستند و بدون شک امسال نیز خواهند بود.

رئال مادرید نیز حریف سنتی و جاودانه ما است که نسبت به قبل قدرتمند تر شده است، اما تنها چیزی که با اطمینان می توان بگویم این است که هیچ باشگاهی نمی تواند از نظر شور، اشتیاق، انگیزه و جدیت تیم ما را شکست دهد.

admin بازدید : 13 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)

بارسلونا به مدت دو فصل اجازه به خدمت گرفتن هيچ بازيكن جديدى را نخواهد داشت، اين جريمه از سوى فيفا به خاطر تلاش هاى غير قانونى اين باشگاه براى جذب بازيكنان بسيار جوان از سراسر دنيا در نظر گرفته شده است، به نظر مى رسد پيمودن مسير پيشرفتى همانند ليونل مسى ديگر امكان پذير نباشد.

كريستوف كرامر در گفتگويى با هفته نامه Spiegel آلمان، نقل و انتقال بازيكنان حرفه اى فوتبال را نوعى "تجارت مدرن انسان" توصيف كرد، موضوع عجيبى كه با بازتاب هاى گوناگونى مواجه بوده است. طبيعتا سيستم جارى در نقل وانتقال بازيكنان حرفه اى فوتبال با قوانين حاكم بر جوامع ايده آل هماهنگى ندارند و دشوارى ها و سختى هايى را نيز حتى براى بازيكنان با خود به همراه دارند.

كريستوف كرامر به صورت بازيكن قزضى از باير لوركوزن به مونشن گلادباخ پيوسته است، اما وى مجبور است در سال 2015 على رغم ميل باطنى خود به بايرلوركوزن برگشته و براى اين تيم به ميدان رود. به هرحال او به عنوان انسان بالغى كه از مشاوران آگاهى برخوردار بوده چنين قراردادى را به امضا رسانده  و مجبور به پايبندى به آن است، اينكه كرامر در سال 2015 در چه تيمى حضور خواهد داشت خيلى تفاوتى نمى كند، چون همه اين موارد پيامدى معقول و منطقى از تصميم خود اين بازيكن است.

غير معقول و غير منطقى تجارتى ديگر است كه گاهى در مطبوعات از آن سخن به ميان آمده است، تجارتى كه بايد پذيرفت در سال هاى اخير در مقياس وسيعى صورت مى پذيرفته است. تجارتى كه كالاى رد و بدل شده آن كودكان و نوجوانانى بوده اند كه استعداد خدادادى فوتبالى آنها نويد سودى سرشار را به سوداگران اين تجارت مى داده و آنها را از خانه و كاشانه خود دور مى نموده اند.

اما روياهاى اين بازيكنان جوان فوتبال در تبديل شدن به ستاره اى در آينده، بيشتر به روياهاى سوداگرانى تبديل مى شود كه اميدوارند در آينده سود سرشارى در قبال فروش اين بازيكنان جوان كسب نمايند. به همين دليل تصميم فدراسيون جهانى فوتبال (فيفا)  براى حفاظت از آيندگان فوتبال و مبارزه با اين سوداگران كاملا صحيح و پسنديده است و دنبال كردن چنين هدفى از سوى فيفا و هراس نداشتن از اسامى بزرگ جاى تقدير دارد.

چهارشنبه گذشته فيفا به طور رسمى اعلام كرد كه اعتراض باشگاه بارسلوناى اسپانيا به خاطر حكم در نظر گرفته شده براى اين باشگاه در ماه آپريل، به دليل نقض شرايط نقل و انتقال ده بازيكن نوجوان، پذيرفته نيست و در ادامه نيز اين باشگاه به پرداخت 450.000 فرانك سوئيس و عدم مجوز فعاليت در بازار نقل وانتقالات و جذب بازيكن در دو سال آينده محكوم شده است.

فدراسيون فوتبال اسپانيا نيز به پرداخت 500.000 فرانك سوئيس و آموزش قوانين فيفا در نقل و انتقالات به باشگاه هاى اين كشور محكوم شده است. البته نبايد چنين تصور شود كه بازيكنان جوانى كه از سراسر جهان در آكادمى جوانان لاماسيا حضور دارند شرايط بدى دارند و از حكم فيفا نيز هرگز چنين برداشتى نمى شود. دليل باشگاه بارسلونا مبنى بر اينكه حكم صادره به روح حاكم بر لاماسيا ضربه خواهد زد نيز در دادگاه بين المللى ورزش، كمكى به كم كردن اين جريمه نخواهد كرد، چون بارسا در حقيقت قوانين فيفا را رعايت نكرده است.

از اسپانيا و مطبوعات اين كشور بعد از تصويب چنين جريمه اى از سوى فيفا به گوش مى رسد كه هرگز فوق ستاره اى همانند ليول مسى به وجود نمى آمد، اگر اين بازيكن با 13 سال سن از آرژانتين به اسپانيا آورده نمى شد، بى ترديد چنين ادعايى مى تواند صحت داشته باشد، اما آن را نمى توان به عنوان دليلى براى كاستن از ميزان جريمه هاى در نظر گرفته شده براى بارسا به شمار آورد.

آرزوها و روياهاى كودكى ليونل مسى در بارسلونا به حقيقت تبديل شده اند، اما در خصوص صدمات روحى كه بازيكنان جوان ديگر در لاماسيا و يا مدارس شبيه به آن به خاطر بر آورده نشدن روياهايشان متحمل شده اند، هيچ كس صحبتى به ميان نمى آورد.

admin بازدید : 6 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش بخش انگلیسی سایت گل، انتظار می رود نیمار به علت آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا، دیدار هفته اول بارسلونا برابر الچه را از دست بدهد، این ستاره جوان مدت زیادی نیست که پس از برخورد سنگین برابر زونیگا در جریان بازی های جام جهانی بهبود پیدا کرده است.

دودو مدافع تیم اینتر در گفت و گو با Gazetta dello Sport می گوید: "ما دوستان دوران کودکی هستیم. ما همسایه بودیم و 8 سال با هم فوتسال بازی کردیم، نیمار همیشه باور نکردنی است. در حال حاضر و پس از آن حادثه، من می دانم که او خوب خواهد شد."

دودو در تابستان امسال با مبلغ 9 میلیون یورو از رم به اینتر ملحق شد، هرچند که او فصل گذشته تحت نظر رودی گارسیا اغلب دیدارها را به شکل ثابت بازی می کرد، اما پس از آمدن اشلی کول، او رم را ترک کرد و حال می گوید فقط به بازی در اینتر فکر می کند.

مدافع برزیلی ادامه می دهد: "در رم آن ها دنبال گزینه های دیگر بودند. این سرنوشت من بود که دیر یا زود باید به اینتر می آمدم، ما در حال حاضر فقط باید به آماده سازی برای اولین بازی خود در لیگ ایتالیا فکر کنیم. رویای ما این است که اینتر رو به جلو حرکت کند."

admin بازدید : 4 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش سرویس بین المللی وب سایت گل، ایوان راکیتیچ ستاره کروات و تازه وارد باشگاه بارسلونا در مصاحبه ای با Sportske novosti از این که او را به عنوان جانشین ژاوی هرناندز 35 ساله در بارسلونا نام می برند، ابراز خوشحالی کرد.

"برای شروع رقابت های لالیگا نمی توانم صبر کنم. ما در این مدت تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و امیدوار که بتوانیم ثمره آن را در مسابقات آینده خود ببینیم. درست است، از اینکه مردم می گویند که من جانشین ژاوی هستم، خوشحال می شوم، اما حقیقت این است که من راکتیچ هستم و نه ژاوی. او یک بازیکن فوق العاده است که جانشینی برایش وجود نخواهد داشت. 

"لیونل مسی؟ با این همه افتخار، رفتار او هیچ فرقی با بقیه بازیکنان ندارد. او  در روزهای ابتدایی کمک بسیاری برای تطبیق یافتن در بارسلونا به من کرد و حتی یکی از دوستانش را برای یافتن خانه ای مناسب در بارسلونا به من معرفی کرد.

"نیازی نیست که  به تعریف از لوئیز سوارز بپردازم. زیرا که همگان می دانند که او از چه کیفیت بالایی برخوردار است . از حضور او در تمرینات تیم  خوشحالم زیرا که  این امر هم برای ما و هم برای خودش بسیار مهم و سودمند است."

گفتنی است آبی اناری ها اولین بازی خود در فصل جدید رقابت های لالیگا را یک شنبه شب و در استادیوم نیوکمپ برابر تیم فوتبال الچه برگزار خواهند کرد.

admin بازدید : 9 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش بخش انگلیسی سایت گل، دیروز کارلو آنجلوتی مربی تیم رئال مادرید اعلام کرد که دی ماریا قصد دارد سانتیاگو برنابئو را ترک کند، حدس و گمان بر این است که شاید بارسلونا برای خرید دی ماریا دست به کار شود.

ژاوی در این مورد می گوید: "دی ماریا یک بازیکن بزرگ می باشد، اما واقعیت این است که او در حال حاضر بازیکن رئال مادرید است. تجربه در گذشته نشان داده که انتقال بازیکنی از رئال مادرید به بارسلونا بسیار دشوار بوده است."

دی ماریا در چند مدت گذشته سخت مورد توجه باشگاه منچستر یونایتد بوده و پاریسی ها نیز هم چنان وضعیت این بازیکن را زیر نظر دارند.

ژاوی در مورد مصدومیت نیمار می افزاید: "نیمار یک بازیکن مهم برای بارسلونا است و من هنوز نمی دانم که آیا او می تواند تیم را در دیدار روز یک شنبه همراهی کند یا خیر."

admin بازدید : 5 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش بخش انگلیسی سایت گل، بازیکن 20 سال بارسلونا، سال 2013 از از منچستر سیتی به نیوکمپ آمد و در تابستان امسال به مدت دو فصل به تیم سویا قرض داده شد.

این هافبک جوان در گفت و گو با سایت گل می گوید: " من در سویا بسیار خوشحالم و بر روی بازی در این تیم تمرکز کرده ام. در حال حاضر به بارسلونا فکر نمی کنم و آینده مشخص می کند که چه اتفاقی رخ خواهد داد."

به غیر از سوارز، دیگر بازیکن جوان بارسلونا، جرارد دلوفوئو هم به شکل قرضی راهی سویا شد.

سوارز در این مورد می گوید: " من فکر می کنم دلوفوئو یک بازیکن بزرگ است. او یک دوست خوب است و من فکر می کنم به موفقیت سویا کمک کند، جرارد در جدال های یک برابر یک بسیار قوی است.
در سویا همه بازیکنان از ما استقبال کردند و این باعث می شود که ما رو به جلو حرکت کنیم."

دنیس سوارز تا ژوئن 2017 با باشگاه بارسلونا قرارداد دارد اما سویا می خواهد در پایان فصل پیشنهاد قرارداد دائمی را به کاتالان ها ارائه کند.

admin بازدید : 4 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش اسپورت کاتالونیا، باشگاه بارسلونا به خرید آنخل دی ماریا علاقمند شده است. در واقع یک نماینده از باشگاه بارسلونا می گوید که پیشنهادی 60 میلیون یورویی برای خرید دی ماریا ارائه شده اما پرز از مذاکره خودداری کرده است.
بارسا می خواست از رابطه ایجاد شده بین دی ماریا و رئال مادرید استفاده کند، دیروز آنجلوتی اعلام کرد که این بازیکن اطلاع داده که می خواهد مادرید را ترک کند.

وضعیت او هم چنان مشخص نیست. دی ماریا از رئال مادرید درخواست کرده بود که باید حقوقش بیشتر شود و سالیانه 8 میلیون یورو دریافت کند، اما پرز این پیشنهاد را نپذیرفت و پس از آن مدیر برنامه های دی ماریا مذاکره با دیگر باشگاه های اروپایی را آغاز کردند.

بارسا هم می خواست از همین فرصت استفاده کند، دی ماریا بازیکن مناسبی برای بارسلونا است و شیوه فوتبال بازی کردن او به مدل بازی بارسا، تناسب دارد.
اما با آمدن سوارز و راکیتیچ به بارسلونا، بعید به نظر می رسد که رئال مادرید قبول کند دی ماریا را به بارسلونا بدهد.

admin بازدید : 5 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش طرفداری باشگاه بارسلونا لحظاتی پیش با تایید مصدومیت نیمار و مشکل او در ناحیه قوزک پای چپ اذعان کرد که آزمایش های نهایی برای ارزیابی دقیق مصدومیت او به زودی انجام خواهد شد.

به همین دلیل و بر اساس اخبار رسیده از اسپانیا به نظر می رسد که لوئیز انریکه  در صورتی که این ستاره برزیلی نتواند در اولین دیدار بارسلونا برابر الچه در رقابت های لالیگا حضور یابد، با توجه به مشکلات گوارشی پدرو و عدم تمرین او با تیم در چند روز گذشته و همچنین محرویت لوئیز سوارز،  از مونیز الحدادی جوان  به عنوان جانشین نیمار در بازی یک شنبه شب استفاده خواهد کرد.

admin بازدید : 17 شنبه 01 شهریور 1393 نظرات (0)

به گزارش بخش انگلیسی سایت گل، مهاجم تیم ملی اروگوئه پس از گاز گرفتن شانه کیلینی از سوی فیفا محکوم شد. این ممنوعیت شامل تمرین نکردن با تیم نیز می شد و بازیکن 88 میلیون یورویی، مدتی را به تنهایی تمرین می کرد.
اما درخواست حکم تجدید نظر او به دادگاه داوری ورزشی ( CAS) باعث شد محرومیت وی کاهش پیدا کند و سوارز اجازه تمرین کردن با تیم را نیز دریافت نمود، هرچند مدت زمان محرومیتش همان گونه باقی ماند.

سوارز در این مورد می گوید: " برای من خیلی سخت بود که در یک زمین 10 در 10 به تنهایی تمرین کنم. این باعث شده بود که من احساس نکنم یک فوتبالیست هستم، یک احساس عجیب و غریب.
در حال حاضر من خیلی خوشحالم که می توانم در تیم جدیدم کار کنم. این احساس خوبی به کودکان من می دهد وقتی می بینند من از خانه به سر کارم می روم.

من سعی می کنم با تیم هماهنگ شوم و همان کاری را انجام دهم که لوئیز انریکه از من درخواست می کند. او می داند که من چگونه بازی می کنم، من در بزرگ ترین باشگاه جهان هستم و برای پیروزی و فتح عناوین مختلف تشنه ام. من، این چالش را دوست دارم."

admin بازدید : 16 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آرژانتين که يکي از مدعيان جام‌جهاني 2014 برزيل محسوب مي‌شود در اولين ديدار خود در اين رقابت‌ها با بوسني و هرزگوين ديدار خواهد کرد.

ليونل مسي درباره حضور جام‌جهاني 2014 برزيل مي‌گويد: از جام جهاني آفريقاي جنوبي خاطرات بدي دارم. اکنون نسبت به قبل با تجربه‌تر شده‌ام و اعتماد به نفسم هم بالا رفته است. اکنون دو بار حضور در جام‌جهاني را تجربه کرده‌ و کاپيتان تيم ملي آرژانتين هم هستم. هر چند قبلا گفته‌ام که بستن بازوبند کاپيتاني تغييري در رفتار من با هم تيمي هايم ايجاد نمي‌کند، اما بستن بازوبند براي من بسيار ويژه است و به آن افتخار مي‌کنم.

مسي درباره هم تيمي‌هايش در جام جهاني 2014 برزيل گفت: خيلي از مردم فکر مي‌کنند که گروه ما در جام جهاني آسان است و آرژانتين بدون هيچ دردسري به دور دوم صعود مي‌کند ولي ما اين طور فکر نمي‌کنيم. به نظرم در جام جهاني هيچ گروه آساني وجود ندارد و همه گروه‌ها مشکل هستند.

کاپيتان تيم ملي آرژانتين در ادامه گفت: براي ما خيلي مهم است که بازي اول خودمان را با پيروزي پشت سر بگذاريم. پيروزي در اولين گام مي‌تواند انگيزه ما را بالا ببرد. به نظرم گروهمان گروه متعادلي است. شايد گروه‌هاي ديگر تيم‌هايي با اسم و رسم دار بزرگي حضور داشته باشند، اما گروه ما گروه متعادلي است و کار ما در جام جهاني آسان نخواهد بود.
admin بازدید : 5 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بازيکن اتلتيکو مادريد معتقد است که بازيکنان بارسلونا حرفه‌اي هستند و با وجود اينکه اميدي به قهرماني ندارند، با تمام توان مقابل آنها به ميدان خواهند رفت.

\"\"

گابي در خصوص ديدار دو تيم اتلتيکو مادريد و بارسلونا اظهار داشت: در موقعيت برتري قرار داريم که مي‌توانيم براي قهرماني به خودمان وابسته باشيم. تلاش خواهيم کرد تا در ديدار يکشنبه مقابل مالاگا به پيروزي برسيم و سپس در بارسلونا فصل را به پايان برسانيم که اين تيم هم هر چه در توان دارد در دو بازي آخر خود به نمايش خواهد گذاشت.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: بازيکنان بارسلونا حرفه‌اي گري خود را نشان داده‌اند و هنوز نامزد قهرماني در لاليگا هستند با اينکه ما صدرنشين هستيم و نسبت به آنها برتري داريم. تنها راه براي قهرمان شدن ما پيروزي در بازي يکشنبه شب است و اينکه حداقل يک امتياز مقابل بارسلونا به دست آوريم.

اين بازيکن 30 ساله خاطرنشان کرد: تاکنون نشان داده‌ايم که مي‌توانيم آنها را شکست دهيم. بازي‌هاي زيادي مقابل آنها داشتيم، در چهار بازي به تساوي رسيديم و در يک مسابقه پيروز شديم، بنابراين به ميدان مي‌رويم و تلاش مي‌‌کنيم دوباره به پيروزي برسيم.
admin بازدید : 8 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بر خلاف انتظارات ، نتیجه ای در ورزشگاه خوسه سوریا شهر وایادولید رقم خورد که نه تنها هواداران رئال که هواداران اتلتیکو و بارسا را هم شوکه کرد.

خبرگزاری پارس فوتبال- تساوی شب گذشته رئال مادرید در وایادولید تمام معادلات لالیگا را به هم زد.

در حالیکه کارشناسان همه از روز آخر لالیگا و احتمال شل گرفتن بازی از جانب بارسا در مقابل اتلتیکو به جهت قهرمان نشدن رئال صحبت می کردند ، خود رئال کاری کرد تا در روز آخر بارسلونا شانس بسیار خوبی برای قهرمانی داشته باشد.

خبرنگار AS به محل تمرینات اتلتیکو رفته و در مورد حال و هوای اردوی این تیم یک روز پس از تساوی ناباورانه رئال گزارشی تهیه کرده است. این گزارش را اینجا بخوانید:

« بر خلاف انتظارات ، نتیجه ای در ورزشگاه خوسه سوریا شهر وایادولید رقم خورد که نه تنها هواداران رئال که هواداران اتلتیکو و بارسا را هم شوکه کرد.

اینجا کمپ تمرینی اتلتیکو مادرید است و مساوی شب گذشته رئال مثل یک بمب در این کمپ منفجر شده است.

همه از بازی دیشب صحبت می کنند و البته تعداد کسانی که از این مساوی ناراضی هستند بسیار بیشتر از دسته دسته دیگر است.

این عده معتقدند که رئال با این تساوی کاری کرد که حالا دو تیم سرنوشت قهرمانی لالیگا را در دست داشته باشند. تا دیروز این اتلتیکو بود که می توانست با 4 امتیاز سرنوشت قهرمانی را به نفع خودش تعیین کند اما حالا بارسا هم می تواند با دو پیروزی در فصلی پر از ناکامی و جنجال ، ناباورانه قهرمانی لالیگا را بدست بیاورد »

« تا قبل از این ، اگر مادریدی ها 5 دقیقه تحمل می کردند و از گل راموس به خوبی محافظت به عمل می آوردند ، بارسلونا عملا شانس سوم قهرمانی لقب می گرفت و از آنجایی که بارسا در روز آخر میزبان اتلتی بود ممکن بود به جهت جلوگیری از قهرمان شدن دشمن همیشگیش رئال ، خیلی بازی را جدی نگیرد و این مساله کاملا به نفع اتلتیکو مادرید بود.

اما حالا شرایط کاملا عوض شده و یک بارسای امیدوار و کاملا جدی را در روز آخر خواهیم دید. البته همه اینها در شرایطی است که اتلتی و بارسا بازی روز یکشنبه خود به ترتیب مقابل مالاگا و الچه را با پیروزی پشت سر بگذارند »

« اما دسته دیگر عقیده دیگری دارند و معتقدند با خارج شدن رئال از کورس قهرمانی این احتمال هست که بارسا با شکست یا تساوی محتمل در زمین الچه و پیروزی اتلتی در خانه خودش مقابل مالاگا یک هفته زودتر قهرمان لالیگا شود »

به هر حال آنچه مسلم است باید تا روز یکشنبه و ساعت 21.30 ( به وقت ایران 23.30 ) صبر کنیم و شاید که معجزه ای اتفاق بیفتد و بر خلاف دو نظریه فوق ، مادرید هم دوباره دارای شانس قهرمانی شود.

admin بازدید : 7 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری کالچونیوز، منابع خبری در اسپانیا اعلام کرده‌اند در صورتیکه لوئیس انریکه سرمربی اسبق رم باروئسای بارسا به توافق برسد پوگبا هافبک فرانسوی تیم یوونتوس راهی بارسلونا شده وبا وی تمرین خواهد کرد.

به گفته این رسانه‌ها لوئیس انریکه علاقه بسیار زیادی به این بازیکن دارد و فکر می‌کند می‌تواند درکنار او به اهداف مورد نظرش در بارسا دست یابد.
گفتنی است، روئسای یوونتوس هنوز اظهار نظر دقیقی در رابطه با انتشار این خبر نکرده‌اند.

admin بازدید : 10 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
کارلو آنچلوتی در مصاحبه پس از بازی با وایادولید علت افت رئال را مشکلات ذهنی دانسته نه خستگی فیزیکی .مهم نیست طرفدار کدام تیم هستید ؛ برای ما بنویسید که افت ناگهانی رئال به چه علت بوده است ؟

به گزارش عرش نیوز؛رئال مادرید در فصل جاری تا روز بازی برگشت با بارسلونا در برنابئو با حاشیه امنیتی مناسب شانس اول قهرمانی لالیگا محسوب می شد.

اما شکست ۳-۴ در مقابل بارسا و سپس شکست در مقابل سویا باعث شد تا جای این تیم با اتلتیکو و بارسلونا در صدر جدول عوض شود.

آن روزها رسانه های اسپانیایی متفق القول خبر از خداحافظی رئال با لالیگا می دادند اما این پایان کار نبود و شکست ناباورانه بارسا در مقابل گرانادا و سپس تساوی این تیم با ختافه و نیز لغزش اتلتی در مقابل لوانته بار دیگر توپ را در زمین رئال مادرید انداخت.

کمتر هوادار رئال تصور می کرد که این تیم پس از بهترین بازی فصلش در مونیخ و گلباران کردن قهرمان اروپا ، در دو بازی سرنوشت ساز اخیرش مقابل والنسیا و وایادولید ۴ امتیاز حیاتی را از دست بدهد و حالا رئال مادرید عملا شانسی برای قهرمانی در لالیگا ندارد.

مهم نیست طرفدار کدام تیم هستید . برای ما بنویسید که به نظر شما افت ناگهانی رئال به چه علت بوده است ؟

admin بازدید : 6 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مدیر کشف استعداد سابق باشگاه بارسلونا و کاشف لیونل مسی ستاره بزرگ فوتبال آرژانتین درگذشت.
به گزارش خبرگزاری اسپانیا ، خوان لاکوئه وا که در سال 2000 لیونل مسی نوجوان را به باشگاه بارسلونا معرفی و با او قرارداد امضا کرد ، در سن 63 سالگی به علت بیماری درگذشت.
لوکوئه وا تا سال 2003 مدیر کشف استعداد باشگاه بارسلونا بود و او پس از آوردن مسی به کمپ لاماسیا با رسیدگی به وضعیت بدنی این استعداد شگرف که از کمبود هورمون رشد رنج می برد مقدمات تبدیل او به یک ستاره را پایه گذاری کرد.
لاکوئه وا همچنین آندرس اینی یستا را در نوجوانی از باشگاه اسپانیول به بارسلونا جذب کرد.
160 / 106

admin بازدید : 5 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در جریان رقابت‌های لالیگا و بازی میان بارسلونا و ویارئال یکی از هوادران ویارئال به نشانه نژادپرستی به "دنی آلوز" موز پرتاب کرد که جنجال زیادی را به پا کرد.

اما پس از گذشته نزدیک به دو هفته از این ماجرا، فدراسیون فوتبال اسپانیا، ویارئال را به مبلغ 10 هزار پوند به خاطر داشتن چنین هواداری جریمه کرد.

admin بازدید : 17 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری فارس، «سافت سوسیچ» در کنار تمام دغدغه‌هایی که در مورد تیمش جهت آماده‌سازی دارد، این روزها به یکی از پرکارترین مربیان تیم‌های حاضر در مسابقات برزیل 2014 در امر مصاحبه با رسانه‌ها تبدیل شده است.

وی در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با خبرگزاری رسمی چین «شین هوا» صحبت کرده است.

سوسیچ عنوان کرد: تصور عمومی نسبت به تیم بوسنی این است که تجربه حضور در مسابقاتی مثل جام جهانی ندارد و نمی تواند کاری خاص انجام دهد اما باور من به عنوان مسئول فنی این تیم، چیزی متفاوت است. من می‌گویم این تیم خوش خواهد درخشید هر چند که در زمینه جام جهانی بی‌تجربه است.

این مربی ادامه داد: مطمئنا در کنار رقابت با آرژانتین، ایران و نیجریه، ‌هدف بوسنی‌و هرزگوین، خلق شگفتی است.

وی افزود: تنها ویژگی بوسنی‌،‌ فقط دوندگی نیست. بلکه از این ویژگی برای رسیدن به خصلت فوتبال تهاجمی ناب می‌کوشد.

سوسیچ ادامه داد: با سیستم فوتبال رو به جلویی که بازی می‌کنیم احتمال دارد بازی ما با آرژانتین مساوی شود اما مطمئن باشید تساوی بدون گل نخواهد بود. بلکه تساوی یک بر یک، 2 بر 2 یا حتی 3 بر 3 خواهد بود.

او در مورد تیم ملی آرژانتین عنوان کرد: بی‌شک این تیم آمریکای جنوبی بسیار قوی است. بازیکنان بسیار خوبی دارد که مهم‌ترینش لیونل مسی است که خدای تکنیک است. البته ما تا زمان رویارویی با آن تلاش می کنیم راه مهار ستاره‌های تکنیکی را خوب فرا بگیریم.

سوسیچ همچنین در پایان گفت‌وگویش اظهار داشت که هدفش صعود از مرحله نخست است.

admin بازدید : 5 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

دروازه بانان :  ژولیو سزار از اف سی تورنتو کانادا، جفرسون از بوتافوگو و ویکتور از اتلتیک مینیرو.

مدافعان : دنی آلوز از بارسلونا، دانته از بایرن مونیخ،‌داوید لوئیز از چلسی، هنریکه از ناپولی، مایکون از رم، مکسول و تیاگو سیلوا از پاری سن ژرمن و مارسلو از رئال مادرید.

هافبک ها : فرناندینو از منچستر سیتی ،  هرنانس از اینترمیلان، لوئیس گوستاوو از وولفسبورگ ، اسکار از چلسی، پولینهو از تاتنهام ، رامیرس و ویلیان از چلسی.

مهاجمان: نیمار از بارسلونا، جو از‌ مینیرو، هالک از زنیت سن پترزبورگ ، فرد از فلومیننزه و برنارد از شاختار ‌دونتسک.

جام جهانی 2014 برزیل تابستان سال جاری برگزار می‌شود و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند. برزیل در اولین دیدار خود در جام جهانی 2014 با کرواسی دیدار خواهد کرد.

دروازه بانان :  ژولیو سزار از اف سی تورنتو کانادا، جفرسون از بوتافوگو و ویکتور از اتلتیک مینیرو.

مدافعان : دنی آلوز از بارسلونا، دانته از بایرن مونیخ،‌داوید لوئیز از چلسی، هنریکه از ناپولی، مایکون از رم، مکسول و تیاگو سیلوا از پاری سن ژرمن و مارسلو از رئال مادرید.

هافبک ها : فرناندینو از منچستر سیتی ،  هرنانس از اینترمیلان، لوئیس گوستاوو از وولفسبورگ ، اسکار از چلسی، پولینهو از تاتنهام ، رامیرس و ویلیان از چلسی.

مهاجمان: نیمار از بارسلونا، جو از‌ مینیرو، هالک از زنیت سن پترزبورگ ، فرد از فلومیننزه و برنارد از شاختار ‌دونتسک.

جام جهانی 2014 برزیل تابستان سال جاری برگزار می‌شود و 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها در هشت گروه چهار تیمی برابر هم به میدان می‌روند. برزیل در اولین دیدار خود در جام جهانی 2014 با کرواسی دیدار خواهد کرد.

admin بازدید : 4 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

اسپورت امروز هم یک خبر مهم روی جلدش دارد. این روزنامه مدعی شده است لیونل مسی برای تمدید قراردادش با بارسا شرط کرده آگرو به این تیم بپیوندد! داماد سابق مارادونا از نزدیک‌ترین دوستان لئو به شمار می‌آید.

 


 
admin بازدید : 5 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
کهکشانی های مادرید بامداد پنجشنبه در دیداری معوقه از هفته سی و چهارم لالیگای اسپانیا در زمین تیم رده هجدهمی وایادولید به میدان رفتند و در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

تیم فوتبال رئال مادرید با تساوی 1 - 1 مقابل وایادولید شانس قهرمانی خود را در برتر فوتبال اسپانیا موسوم به لالیگا از دست داد تا تعیین تیم نخست فصل جاری به دیدار بارسلونا و اتلتیکو مادرید در نیوکمپ بکشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کهکشانی های مادرید بامداد پنجشنبه در دیداری معوقه از هفته سی و چهارم لالیگای اسپانیا در زمین تیم رده هجدهمی وایادولید به میدان رفتند و در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

رئال مادرید با این تساوی 84 امتیازی شد تا شانس قهرمانی در لالیگا را در فاصله 2 هفته مانده به پایان مسابقات از دست بدهد. هم اکنون اتلتیکومادرید با 88 و بارسلونا با 85 امتیاز اول و دوم هستند.

در این دیدار سرخیو راموس در دقیقه 36 و از روی یک ضربه آزاد به زیبایی برای رئال گلزنی کرد اما اوسوریو در دقیقه 85 کار را به تساوی کشاند.

کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی رئال مادرید در دقیقه هفتم این دیدار به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت و جای خود را به آلوارو موراتا داد.

با این شرایط دیدار بارسلونا و اتلتیکومادرید در هفته پایانی مسابقات، سرنوشت قهرمان فصل جاری را مشخص خواهد کرد.

admin بازدید : 5 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

مدافع جوان و برزیلی باشگاه چلسی بار دیگر در رادار باشگاه بارسلونا قرار گرفت.

با نزدیک شدن به پایان این فصل از فوتبال اروپا بار دیگر نام داوید لوییز در ارتباط با باشگاه بارسلونا به گوش می‌رسد.

سران بارسا که یک سال گذشته را به دنبال امضای قرارداد با این بازیکن بوده‌اند اکنون نیز می‌خواهند وی را به نوکمپ ببرند. آبی و اناری‌ها در تمام پنجره نقل و انتقال‌های ژانویه نیز برای خرید این بازیکن اصرار می‌کردند اما در نهایت موفق عمل نکردند.

البته تیاگو سیلوا، مدافع ملی پوش و برزیلی پاری سن ژرمن هم یکی دیگر از مدافعانی است که مورد توجه بارسلونا قرار دارد. احتمال حضور سیلوا در نوکمپ بیشتر از لوییز به نظر می‌رسد زیرا هم چلسی با کمبود مدافع روبه‌رو است و هم ژوزه مورینیو به بارسلونا بازیکن نمی‌فروشد!
admin بازدید : 6 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به گزارش بنکر (Banker)، آندونی زوبی زارتا که مدیر ورزشی بارسلونا است از امروز تا ۱۱۶ روز دیگر فرصت دارد تا چهره بارسلونا را تغییر دهد.

با توجه به اینکه چند روز پیش اعلام شد بسیاری از بازیکنان بارسلونا در فهرست فروش این باشگاه قرار دارند، اکنون فهرست ۸۰ نفره بازیکنان مورد نظر این تیم به بیرون از باشگاه درز کرده است که در میان آنها بازیکنان بزرگ زیادی دیده می‌شود.
 
در زیر به تعدادی از این نام‌ها اشاره می‌شود.
 
دروازه‌بان‌ها
 
مارک آندره تر اشتگن، جوزپه رینا، تیباوت کورتوا، هوگو لوریس، داوید دخیا
 
 
مدافعان
 
خاوی مارتینز، داوید لوییز، متس هوملس، ویسنت کمپانی، دنی اگر، برانیسلاو ایوانوویچ، ازکوئل گارای، توماس فرمائلن
 
 
 
هافبک‌ها
 
مسوت اوزیل، ایلکای گوندوقان، ایوان راکیتیچ، ادن ازر، آرتورو ویدال، توماس مولر، پل پوگبا، مارکو رویس، تونی کروس، خوان ماتا، داوید سیلوا، جک ویلشر، آرون رمزی، رامیرس، میرالم پیانیچ، عدنان یانوزای
 
 
 
مهاجمان
 
لوییس سوارز، رابین فان پرسی، ادینسون کاوانی، سرجیو آگوئرو، ماریو مانژوکیچ /نامه نیوز
 
admin بازدید : 5 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

الکسیس سانچز مهاجم شیلیایی بارسلونا عصر امروز از هموطنش آرتورو ویدال که به در شهر بارسلون تحت عمل جراحی از ناحیه مینیسک قرار گرفت، عیادت کرد.

admin بازدید : 6 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

آیا اینیستا می تواند گلش به چلسی در سال 2009 را تکرار کند؟

 

admin بازدید : 5 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خبار نقل و انتقالات تابستان.

* چلسی خواهان به خدمت گرفتن سامی خدیرا با قیمت 45 میلیون یورو ( 36 ملیون پوند ) شده است.

منبع: Daily Star

* کوئنکا وینگر جوان بارسلونا مورد توجه چندین باشگاه لیگ برتری قرار گرفته است، اورتون یکی از تیم هایی می باشد که سخت به دنبال این بازیکن 23 سال است.

منبع: Football Direct News

* لوئیز انریکه  مارتینز که به احتمال فراوان فصل آینده بر روی نیمکت بارسلون خواهد نشست، خواهان ونسان کمپانی و پوگبا شده است.

منبع: Mundo Deportivo

* گفته می شود سرجی بارخوان بازیکن سابق بارسلونا دستیار لوئیز انریکه در این تیم خواهد شد.

منبع: Sport

* توهیر، مالک باشگاه اینتر علاقه بسیاری دارد تا کریم بنزما را برای فصل آینده به میلان بیاورد، او نام این بازیکن فرانسوی را در لیست خرید ها قرار داده است.

منبع: Tuttosport

* گزارش ها نشان می دهد که انتقال الکسیس به یووه روند پایانی خود را طی می کند، آنتونیو کونته قصد دارد فصل آینده سیستم بازی یووه را به 4-3-3 تغییر دهد و به دنبال بازیکنان مورد نظرش است.

منبع: La Gazzetta dello Sport

* گفته می شود علاقه خوزه مورینیو به داوید لوئیز بسیار کاهش یافته است و او در آستانه انتقال به بارسلونا قرار دارد.

منبع: Sport

admin بازدید : 8 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

کمیته رقابت های لیگ اسپانیا بعد از حادثه پرتاب موز برای دنی آلوز در جریان دیدار بارسلونا و ویارئال، ورزشگاه ال مادریگال را نخواهد بست.

این کمیته دفاعیات باشگاه ویارئال را مورد بررسی قرار داد و پس از شناسایی آن هوادار، وی را محروم کرد. هرچند باشگاه نگران مجازات سنگین تری بود تا درس عبرتی برای سایرین شود، اما تنها با جریمه 12,000 یورویی مواجه شد.

دلیل اصلی نگرانی ویارئال این بود که قبلاً و در اواسط همین فصل، در ورزشگاه ال مادریگال پرتاب یک گاز اشک آور به داخل زمین، باعث تخیله ورزشگاه شده بود. با این حال کمیته رقابت ها بر این باور بود که این دو قضیه کاملاً با هم تفاوت دارند و از این رو جریمه برای پرتاب موز تشدید نشد.

 

admin بازدید : 0 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

رسانه های ایتالیایی مدعی شده اند که باشگاه یوونتوس به زودی خبر انتقال الکسیس سانچز از بارسلونا را تأیید خواهد کرد.

Mundo Deportivo امروز به نقل از Gazzetta dello Sport خبری منتشر کرد که حاکی از ادامه مذاکرات میان دو باشگاه یوونتوس و بارسلونا برای رسیدن به راه حلی بود که ملی پوش شیلیایی به سری آ منتقل شود.

یوونتوس ترجیح می دهد تا این انتقال پیش از آغاز جام جهانی نهایی شود چرا که آنها نگران عملکرد خوب این بازیکن در جام جهانی هستند و این می تواند باعث افزایش قیمت او شود.

همچنین گمانه زنی هایی نیز در مورد پل پوگبا وجود دارد، کسی که گفته می شود یکی از اهداف تابستانی بارسلونا خواهد بود.

بنا به گزارش Mundo Deportivo، مدافع کناری آبی اناری ها، آدریانو نیز مورد توجه قهرمان سری آ قرار گرفته است.

admin بازدید : 3 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هفته آینده، لیونل مسی آرژانتینی قرارداد خود با باشگاه بارسلونا را بهبوده خواهد بخشید.

در قرارداد جدید مهاجم آبی اناری ها سالانه 20 الی 22 میلیون یورو دستمزد دریافت خواهد کرد. منابعی از داخل باشگاه خبر EFE را تأیید کرده اند.

قرارداد جدید باعث خواهد شد تا مسی بیشترین دستمزد را در میان بازیکنان فوتبال دریافت کند، و با توجه به پاداش ها و بندهایی که مربوط به عملکرد بازیکن می شود، دستمزد سالانه او حتی می تواند به 30 میلیون یورو نیز برسد. رقم فسخ قرارداد او همچنان 250 میلیون یورو باقی خواهد ماند. در قرارداد جدید همچنین تاریخ همکاری باشگاه و بازیکن نیز تغییر نخواهد کرد و همان 30 ژوئن 2018 تمام مدت قرارداد وی خواهد بود.

یکی از تغییرات بزرگ در این قرارداد، موافقت مسی برای سهیم شدن بخشی از حق تصویر خود با باشگاه بوده است. تاکنون این حق تصویر به طور کامل نصیب بازیکن می شد.

EFE با اطلاعاتی که از منابع معتبر باشگاه دریافت کرده است، تأکید می کند که هدف این تمدید قرارداد، این است که برای چند سال آینده مسی در کانون پروژه فوتبالی آنها قرار بگیرد. باشگاه در نظر دارد که او بار دیگر عنوان بهترین بازیکن دنیا را از آن خود کند، باوجود این حقیقت که امسال در مسیر کسب توپ طلا کریستیانو رونالدو از او پیشی گرفته است.

روز گذشته TV3 اسپانیا اعلام کرده بود که لیونل مسی توقع خرید سرخیو آگوئرو و تمدید قرارداد پینتو را دارد. اما هنوز روشن نیست که آیا این درخواست به جا آورده خواهد شد یا نه. در 10 سال حضور مسی در بارسلونا، این هفتمین تمدید قرارداد وی خواهد بود.

 

admin بازدید : 2 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شكست سنگين مقابل رئال مادريد و فصل بدون عنوان براي بارسلونا نشان مي دهد كه پپ گوارديولا و ليونل مسي بدون يكديگر موفقيت هاي خود را نمي توانند تكرار نمايند.

شايد پپ گوارديولا هيچ گاه شكست سنگين 4-0 بايرن مونيخ مقابل رئال مادريد آن هم در استاديوم خانگي را تصور نمي كرد، چون با اين شكست گوارديولا سنگين ترين شكست دوران سرمربي گري خود را تجربه كرده است. بعد از اين ديدار بود كه بلافاصله پرسش هاي انقادآميز فراواني در خصوص صحت سيستم مورد نظر پپ گوارديولا در تملك كامل توپ و مناسب بودن چنين فلسفه اي در بايرن مونيخ بدون اعجوبه اي نظير ليونل مسي  مطرح شدند.

پپ گوارديولا هنگامي هدايت تيم اول بارسلونا را به عهده گرفت كه آشنايي كاملي با باشگاه بارسلونا داشت و كار با تيمي را آغاز نمود كه تا حدودي با سيستم مورد نظر گوارديولا آشنا بود. بازي فوتبال با حداقل تماس با توپ را جوانان آبي اناري پوش در آكادمي جوانان بارسلونا "لاماسيا" فرا گرفته بودند و پپ گوارديولا نيز به عنوان بازيكن با اين طرز فكر و سيستم همانند ژاوي،‌ اينيستا و مسي زندگي كرده بود. در حقيقت پپ گوارديولا هدايت نسلي طلايي را عهده دار شده بود كه همانند الماس خامي بودند كه گوارديولا مي بايست آن را صيقل مي داد وبراق مي كرد.

هاينكس بايرن مونيخ را پيش از اين صيقل داده بود

بايرن مونيخ الماس ايالت باوارياي آلمان در فصل گذشته با فتح سه گانه، توسط يوپ هاينكس صيقل يافته بود البته نه به نحوي كه پپ گوارديولا دوست داشته باشد. گوارديولا به جاي آن كه خود را با شاگردان جديدش تطبيق دهد، خواهان آن بود كه بازيكنان بايرن مونيخ خود را به روش وفلسفه مورد نظرش كه وي بين سال هاي 2008 تا 2012 در بارسلونا پياده كرده بود و با كمك آن خوش درخشيده بود، عادت دهند و هماهنگ كنند. اما در اين ميان يك مشكل اساسي وجود داشت، در مونيخ بازيكني نظير مسي وجود ندارد.

موفقيت تاريخي بايرن مونيخ در فصل گذشته بيشتر حاصل يك كار تيمي فوق العاده بود تا درخشش فردي يك بازيكن. آرين روبن و فرانك ريبري بازيكنان تكنيكي بايرن مونيخ دقيقا براي سيستم فوتبالي مناسب بودند كه هاينكس آن را براي تيم در نظر گرفته بود و ريبري در اين ميان بي ترديد بهترين بازيكن بايرن مونيخ بود، اما نبض تيم و نيروي محرك تيم در حقيقت وابسته به فرد خاصي نبود و همه به نوعي در تيم يوپ هاينكس در اين زمينه وظيفه اي به عهده داشتند و ريبري به حق به عنوان بهترين بازيكن سال انتخاب نشد، چون او بهترين نبود ولي بر خلاف او ليونل مسي توانست زير نظر گوارديولا چهار مرتبه توپ طلا را كسب نمايد، چون مسي در برخي از بازي ها همانند بازي سه شنبه شب بايرن مونيخ مقابل رئال مادريد، بارها توانسته بود اختلاف را رقم زند.

پپ گوارديولا نيز به اين نكته واقف بود، بعد از فتح سه گانه  در سال 2009 و چند عنوان ديگر در سال هاي بعدي، وي گفت:"بدون لئو ما تيم خيلي خوب و قابل رقابتي بوديم، اما بدون او بي ترديد نمي توانستيم به تمامي اين عناوين برسيم."

هدف سبك بازي بارسا در حقيقت بر پايه جدا كردن بازيكنان حريف از موقعيت هاي اصلي خود بنا شده بود كه بيشتر مبتني بر تعويض مدام پست هاي بازيكنان خودي و پاس هاي فراوان براي باز كردن فضاهايي جديد و خلق موقعيت گل بود. اما در بازي بايرن مونيخ مقابل رئال مادريد چنين شيوه اي پاسخ گو نبود و مونيخي ها براي يافتن فضاهاي خالي با مشكلي بزرگ روبرو بودند و اگر چنين فضاهايي را نيز به دست مي آوردند، بازيكني مثل مسي را كه بتواند از آنها استفاده نمايد در تركيب تيم خود نداشتند. هرچه دوران حضور گوارديولا در نيوكمپ طولاني تر مي شد، سبك بازي بارسلونا نيز بيشتر به سوي خلق فضاهاي خالي براي مسي سوق داده مي شد و كاتالان ها بيشتر به اين نابغه آرژانتيني وابسته مي شدند و آمار گل زني او نيز به همين دليل در بارسا سال به سال بهتر مي شد.

گوتزه، مسى نيست

در مونيخ همه اميدوار بودند كه ماريو گوتزه تازه وارد بتواند چنين نقشي را در بايرن مونيخ به عهده بگيرد اما او چنين مشخصه اي از خود بروز نداد و به همين دليل گوارديولا با مشكل مواجه شد، فلسفه بازي او تغييري پيدا نكرد و تيم او بازيكن اعجوبه اي نظير مسي را كمبود داشت.

سه شنبه شب پس از بازي با رئال مادريد گوارديولا گفت:"دليل اصلي اينكه ما امروز نمايش خوبي نداشتيم و شكست خورديم اين بود كه ما توپ را در اختيار نداشتيم، مالكيت توپ همچنان براي من مهم ترين عامل در فوتبال است. من ترجيح مي دهم كه تملك توپ هميشه در اختيار ما باشد، البته بعد از اين باخت دلايل زيادي براي توجيه آن وجود ندارد، اما من سيستم بازي تيم را تغيير نخواهم داد. رئال مادريد در اين بازي مجبور به حملات برق آسا بود ولي من فوتبالي را دوست دارم كه در آن با توپ بازي شود، ما بايد فكر كنيم كه آيا اين تيم و اين بازيكنان مي توانند خود را با ايده هاي من تطبيق دهند."

بي ترديد جمله كليدي در صحبت هاي گوارديولا اين بود كه آيا باريكنان مي تواندد خود را به روش مورد نظر گوارديولا تطبيق دهند؟ البته كه چنين چيزي امكان پذير است ولي تا يك حد و مرز مشخصي و موفقيت چشمگير در بوندسليگا و جام حذفي اين را نشان مي دهد، اما در مقابل تيم هاي صاحب نام اروپايي نتايج بايرن مونيخ در اين فصل چندان خوب نبوده است، حداقل تا كنون چنين بوده است. در حالي كه بارسلوناي گوارديولا هميشه در رويارويي با تيم هاي بزرگ نتايج خوبي كسب كرده است.

عملكردى ضعيف در برابر بزرگان

در بازي مقابل آرسنال و منچستريونايتد در ليگ قهرمانان، بايرن مونيخ توانست پيروز باشد، اما هر دوي اين تيم ها چندين سال است كه از مدعيان فتح ليگ قهرمانان به حساب نمي آيند. در مقابل چلسي، مونيخي ها در سوپركاپ اروپا در ضربات پنالتي به پيروزي رسيدند و در مقابل دورتموند دو بار در اين فصل شكست را پذيرا بوده اند و در هر دو بازي رفت و برگشت مقابل رئال مادريد نيز مونيخي ها حرفي براي گفتن نداشتند.

روز سه شنبه دفاع بايرن مونيخ نيز مشكلي بزرگ بود و سه گل از از چهار گل دريافتي از ضربات ايستگاهي به ثمر رسيدند كه پپ گوارديولا در اين خصوص گفت:"ما بد بازي كرديم و هنگامي كه بد بازي كنيد، خط دفاعي هم بد بازي خواهد كرد." در اين مورد بايد حق را به گوارديولا داد، تيم بارسا نيز بيشتر اوقات در دفاع مشكل داشت، گوارديولا يك مرتبه در اين خصوص گفت:"ما نمي دانيم كه چگونه بايد دفاع كنيم، در حقيقت ما دفاع مي كنيم كه بتوانيم توپ را در اختيار بگيريم و حمله كنيم." و هنگامي كه در ديداري اوضاع بحراني مي شد اين ليونل مسي بود كه تفاوت را رقم مي زد و بيش از همه در الكلاسيكوها گل هاي مسي نجات بخش كاتالان ها بود و گل هاي او بود كه اين كمبودها و اشتباهات را مي پوشاند و باعث مي شد كه از دفاع ضعيف بارسا كمتر صحبتي به ميان آيد.

در چهار سال حضور گوارديولا در بارسلونا، مسي به ترتيب 38، 47، 53 و 73 گل زد، او هيچ گاه مصدوم نشد، چهار مرتبه توپ طلا را به دست آورد و در بازي هاي بزرگ و حساس هميشه عملكردي درخشان داشت. البته اين تصادفي نبود. زير نظر پپ گوارديولا مسي برنامه بدنسازي، تمريني و حتي تغذيه اي ويژه و دقيقي داشت. براي مسي رفتن به رستوران آرژانتيني مورد علاقه اش و حتي تماشاي فوتبال تيم هاي آرژانتيني از تلويزيون تا دير وقت ممنوع بود. علاوه براين گوارديولا هميشه اعتماد به نفس مسي كوچك را بالا مي برد، براي اين كار او در مدت حضورش در بارسا، زلاتان ابراهيموويچ و حتي داويد ويا را هم به خاطر مسي بر روي نيمكت مي نشاند.

مسي به هدايت گوارديولا احتياج دارد

از زمان به خدمت گرفته شدن نيمار، مسي تصور مي كند كه از اهميت او در باشگاه كاسته شده است. از زمان رفتن گوارديولا او رژيم غذايي مورد نظر را دقيقا اجرا نمي كند. چند روز قبل از ديدار مهم ليگ قهرمانان مقابل اتلتيكو مادريد، مسي ميهماني بزرگي براي هم تيمي هاي خود سازماندهي كرده بود كه برگزاري چنين مراسمي در زمان گوارديولا غير ممكن به نظر مي رسيد. اين نكات، مهم به نظر نمي رسند اما رعايت همين نكات ريز، مسي را به بهترين بازيكن دنيا تبديل كرده بود. در حال حاضر اين عنوان به كريس رونالدو رسيده است، او موفق به كسب توپ طلاي 2013 شد و با گل زني مقابل بايرن مونيخ با 16 گل، ركورد گل زني در يك فصل از رقابت هاي ليگ قهرمانان را نيز از مسي گرفته و از آن خود كرد.

مسي بي ترديد مي خواهد در فصل آينده بازهم به عنوان بهترين بازيكن جهان برگزيده شود و بارسلونا نيز خواهد توانست به زودي دوباره خوش بدرخشد. گوارديولا نيز سرانجام بايرن مونيخي مطابق با ايده هاي خود خواهد ساخت و موفقيت هايي را با اين تيم تجربه خواهد كرد. اما همكاري دوباره پپ گوارديولا و مسي و تكرا موفقيت هاي بي نظيري همانند دوران حضور اين دو در بارسا بين سال هاي 2008 تا 2012 نامحتمل به نظر مي رسد.

admin بازدید : 5 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به دلایلی، درک این موضوع برای من سخت است که مردم شکست بایرن مونیخ به دست رئال مادرید را جشن می‌گیرند چون این گونه فرض می‌شود که معنای آن باید مرگ تیکی تاکا و پایان یک عصر باشد.

باید اعتراف کرد که این فصل بارسلونا در بهترین حالت نبوده و بله، بایرن مونیخ شکست خورد – خوب هم شکست خورد – توسط یک رئال خشم‌گین.

اما بگذارید به حقایق نگاه کنیم. در این فصل، پپ توانسته بایرن را به قهرمانی بوندسلیگا برساند، آن هم سریع‌تر از هر تیم دیگری در تاریخ این مسابقات. وی اکنون در فینال جام حذفی آلمان حاضر است و توانست تا نیمه‌نهایی چمپیونز لیگ بالا بیاید. او 16 جام از 22 جامی را که تیم‌های او در آن شرکت کرده‌اند، فتح کرده است.

بد نیست، مگر نه؟

بگذارید همان اول بگویم که در این ورزش فوق العاده، هر سبکی قانونی و معتبر است. این یکی از دلایل اصلی عشق مردم سراسر دنیا به "ورزش زیبا"ست.

پپ گواردیولا سبک و فلسفه خاص خود را دارد و همواره از آن به شدّت دفاع خواهد کرد. سبکی که اعتقادی بدون لرزش به آن دارد و می‌طلبد تیم‌های او توپ را داشته باشند.

بیایید فرض کنیم که در بازی بزرگ بعدی که قرار است برگزار شود، تیم دفاعی شکست بخورد. آیا آن‌گاه می‌توانیم بگوییم که بازی دفاعی را باید به سطل زباله انداخت؟ صد البته نه. اگر قرار باشد هر بازی مهمی پیام‌آور مرگ سبکی خاص از بازی باشد، پس چطور قرار است بازی کنیم؟

فقط برای یک دقیقه، بیایید ایدئولوژی پپ را، که هنوز فکر می‌کنم به همان اندازه که رمانتیک است، انقلابی است، به کناری بگذاریم، اگر چه نتیجه سه‌شنبه شب با آن ایده‌آل تطابقی ندارد.

حقیقت ساده این است که ما طی سال‌های گذشته، چیزهای زیادی از پپ آموخته‌ایم.

اول از همه، فرهنگ تلاش است؛ فرهنگی که تأکید می‌کند حتی مهاجمین باید بدوند، تکل بزنند و دفاع کنند. این موضوع به این شدت قبل از پپ وجود نداشت.

دوم تأکید او بر توانایی تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان‌اش است. این ایده، که آن‌قدر ابتدایی است که او نیازی به ابداع آن نداشت اما با این وجود آن را طلبید، اکنون در همه جا پیروی می‌شود.

شکی در فوق العادگی بازیکنانی که پپ در بایرن دارد نیست، اما هر چقدر هم بزرگ باشند، باز هم می‌گویم که او امثال اینیستا، ژاوی، بوسکتس و صد البته مسی را، که با آن‌ها در بارسا به جهان حکم‌رانی کرد، در اختیار ندارد.

و قبل از آن که خیلی‌ها در انگلستان شروع به جشن‌گیری مرگ تیکی تاکا کنند، به آن‌ها می‌گویم "مواظب باشید چه آرزویی می‌کنید" چرا که حقیقت این است که امروزه اکثر مربی‌های جوان انگلستان در سطوح پایه مشغول آموزش فلسفه پپ به بازیکنان خود هستند، که توانایی کار با توپ است.

به فوتبال انگلیسی آن‌ها لایه دیگری افزوده شده، چیزی که از بارسلونا انگیزه گرفته.

برای بسیاری از مردم، شکست شخص دیگری باید جشن گرفته شده و از آن برای زیر سوال بردن یک عصر استفاده شود اما اگر بتوانیم پپ گواردیولا را برای دقیقه‌ای فراموش کنیم، از دید من حقیقتاً اعلام مرگ تیکی تاکا دقیقاً معادل زیر سوال بردن بخشی از رشد و پیش‌رفت فوتبال انگلیسی از پایین به بالاست.

پپ گواردیولا همیشه به ما نشان داده که مهم است هم به هنگام پیروزی و هم شکست، متواضع بود.

منتقدانی که از لغزش او خوش‌حال‌اند باید اندکی از تواضع او بیاموزند چرا که معتقدم دقیقاً سبکی که پپ از آن دفاع می‌کند، در حال بهبود فوتبال انگلیسی در دراز مدت است.

admin بازدید : 5 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

اتلتیکو مادرید با هدایت و ایده های دیگو سیمئونه توانست با شکست تیم خوزه مورینیو به فینال لیسبون راه یابد و در حقیقت سبک بازی شاگردان سیمئونه در این دیدار نیمه نهایی کلاس درسی برای "آقای خاص" به حساب می آمد.

شکست چلسی در استادیوم خانگی در دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی مقابل اتلتیکو مادرید در حقیقت بعد از به ثمر رسیدن گل سوم توسط آردا توران مسجل شد و در این لحظه بود که خوزه مورینیو نیمکت تیم چلسی را ترک نمود البته نه به مقصد رختکن، بلکه آقای خاص به سمت دیگو سیمئونه همکار آرژانتینی خود رفت تا به او به خاطر صعود به فینال تبریک بگوید. صحنه ای از مورینیو که تا به حال به ندرت دیده شده بود.

دیگو سیمئونه این صحنه را چنین به تصویر می کشد:"احساس بسیار خوبی به انسان دست می دهد، وقتی سرمربی تیم رقیب در حین بازی، زمانی برای چنین واکنشی پیدا می نماید." و خوزه مورینیو بعد از پایان بازی، اتلتیکو مادرید را شایسته رسیدن به فینال لیسبون می داند.

البته پیش از بازی برگشت همه چیز همانند پس از آن دوستانه نبود و خوزه مورینیو نسبت به پرسش خبرنگاری در خصوص مقایسه سیمئونه با وی، واکنشی تند نشان داده بود. اما سرانجام این اتلتیکو مادرید بود که با هدایت سیمئونه توانست بدون کسب حتی یک شکست در لیگ قهرمانان به فینال لیسبون راه یابد، موضوعی که می تواند برای خوزه مورینیو دردناک باشد. بعد از این بازی و موفقیت بی نظیر بود که بیسنته لیزارازو، مدافع سابق تیم ملی فرانسه، در توئیتر دیگو سیمئونه را "آقای خاص" جدید نامید.

رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بی تردید بزرگ ترین موفقیت سیمئونه ای به حساب می آید که در سال 2006 مربی گری را با هدایت تیم ریسینگ آوایندا در کشور خود آغاز کرده است. وی پس از کسب تجربه ای پنج ساله در ایتالیا و آرژانتین در سال 2011 به اتلتیکو مادرید بازگشت تا هدایت تیمی را بر عهده بگیرد که پیش از آن بین سال های 1994 تا 1997 به عنوان بازیکن در آن حضور داشته است.

سیمئونه در فصل 1995/96 با به ثمر رساندن 12 گل، نقشی پررنگ در آخرین قهرمانی قرمز و سفیدهای مادریدی در لالیگا داشته است، او که با عشق و تلاش فوتبال بازی می کرده است، امروزه نیز از شاگردان خود در زمین خواهانان انجام بازی فوتبال با این دو مشخصه می باشد.

سیمئونه در مراسم معرفی خود در باشگاه به عنوان سرمربی جدید هدف همیشگى خود را بازگشت به اتلتیکو مادرید به عنوان سرمربی دانسته بود، در بدو ورود وظیفه بسیار دشواری داشت، چون اتلتیکو مادرید چند روز قبل از آن، در جام حذفی متحملی شکستی تحقیرآمیز مقابل تیم دسته سومی آلباسته شده بود و در لاایگا نیز در میانه های پایینی جدول اوضاع مساعدی نداشت.

با بازگشت دیگو سیمئونه و اراده پیروزی خواهانه او، موفقیت به اتلتیکو مادرید نیز بازگشت. سال 2012 این تیم توانست برای دومین بار بعد از سال 2010 قهرمانی در لیگ اروپا را جشن بگیرد و در فصل بعد از آن جواز حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را نیز کسب نماید. در این راه او مکتبی از فوتبال را دنبال می کرد که در اسپانیا چندان طرفدار نداشت و دنبال نمی شد، یک سیستم دفاعی منسجم با توانایی تغییر سریع به یک سیستم تهاجمی کامل و ضدحملات غافلگیر کننده.

دیگو سیمئونه  پیش از این تیکی تاکای بارسلونا و استراتژی مالکیت حداکثری توپ را متناسب با فهم خود از فوتبال نداتسته و گفته بود:"مالکیت توپ خوب است اما به چه قیمتی، من ترجیح می دهم که مالکیت کمتر توپ را داشته باشم، اما در عوض شانس گل بیشتری نصیبم شود."

شاید باید حق را به سیمئونه داد، چون اتلتیکو مادرید در این فصل با دریافت کمترین گل و بدون حتی یک شکست به فینال لیگ قهرمانان راه یافته است و در لالیگا نیز این تیم سه هفته مانده به پایان این رقابت ها و با چهار امتیاز برتری نسیت به بارسا، از شانس بالایی برای فتح لالیگا بعد از 18 سال برخوردار است.

admin بازدید : 6 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا؛ در آستانه آغاز بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا، به معرفی تیم های حاضر در جام جهانی 2014 پرداخته است.

از این رو، این مجموعه با زیرنویس فارسی اختصاصی طرفداری، در اختیار مخاطبان عزیز سایت قرار می گیرد.

آنچه که در این ویدئو می بینید: نگاهی کوتاه به میزبان جام جهانی نگاهی به تاریخچه فوتبال برزیل مصاحبه با اشخاصی چون اسکولاری، نیمار و تیاگو سیلوا 

در ایام پیش رو تا قبل از جام جهانی طرفداری، بخش‌های ویژه و جذابی را از این تورنومنت بزرگ فوتبالی آماده کرده و از این پس به مرور بر روی وبسایت قرار می‌گیرد.


 

admin بازدید : 4 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

* گزارش شده است کورتوا، دروازبان قرضی اتلتیکو مادرید از سران باشگاه چلسی در خواست کرده که او را به بارسلونا واگذار کنند!

 
 
 
admin بازدید : 3 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین، طی صحبت هایی اعلام کرده است از درخشش در این دوره جام جهانی، اطمینان دارد. به گزارش ESPN، مسی یکی از ارکان موفقیت های سال های اخیر بارسلونا بوده است و با تیم زیر 20 ساله های آرژانتین هم قهرمان جام جهانی جوانان سال 2005 شده است و 3 سال بعد هم طلای المپیک پکن را برای کشورش به ارمغان آورده است، ولی فعلا نتوانسته خود را پر زرق و برق ترین رقابت های ملی دنیا، نشان دهد. لئو در سال 2006، که آرژانتین در دور یک چهارم نهایی و ضربات پنالتی، مقابل آلمان حذف شد، تنها یک گل برای تیم خوزه پکرمن به ثمر رساند و 4 سال بعد در آفریقای جنوبی هم تحت هدایت دیگو مارادونا، نتوانست به تعداد گل هایش در جام جهانی اضافه کند و با نتیجه عجیب صفر بر 4، باز هم توسط آلمان و باز هم در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت ها کنار رفت. شماره 10 بلوگرانا در مورد نقشش برای تیم اله هاندو سابه ها در جام جهانی 2014 گفته است: "خب، 4 سال گذشته است. اطمینان بیشتری به خود دارم. چون تجربه ام بالاتر رفته و همین گونه هم انتظار می رود. بعد از حضور در دو جام جهانی، اکنون کاپیتان تیم هستم. همان طور که قبلا هم گفته ام، بستن بازوبند کاپیتانی، تاثیری در نوع برخورد من با هم تیمی هایم، بیرون یا داخل زمین، ندارد. کاپیتانی مساله ویژه ای است و ما تلاش خواهیم کرد هر آنچه در چنته داریم رو کنیم تا به هدف همه آرژانتینی ها برسیم. "بسیاری از مردم شاید فکر کنند در گروه راحتی قرار داریم و به آسانی صعود خواهیم کرد. ما این گونه فکر نمی کنیم. به نظرم در جام جهانی گروه راحتی وجود ندارد و همه بازی ها مشکل خواهد بود. "پیروزی در بازی نخست برای ما مهم است. چون پیروزی در بازی اول، حس اطمینان و آرامش به تیم می دهد. در گروه متعادلی قرار داریم. شاید در گروه های دیگر، تیم های ملی با اسم های بزرگ تری وجود داشته باشند، ولی من فکر می کنم همه گروه ها متعادل اند."

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 23
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 17
  • بازدید کلی : 2,207