loading...
بارسلونا
admin بازدید : 5 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خبار نقل و انتقالات تابستان.

* چلسی خواهان به خدمت گرفتن سامی خدیرا با قیمت 45 میلیون یورو ( 36 ملیون پوند ) شده است.

منبع: Daily Star

* کوئنکا وینگر جوان بارسلونا مورد توجه چندین باشگاه لیگ برتری قرار گرفته است، اورتون یکی از تیم هایی می باشد که سخت به دنبال این بازیکن 23 سال است.

منبع: Football Direct News

* لوئیز انریکه  مارتینز که به احتمال فراوان فصل آینده بر روی نیمکت بارسلون خواهد نشست، خواهان ونسان کمپانی و پوگبا شده است.

منبع: Mundo Deportivo

* گفته می شود سرجی بارخوان بازیکن سابق بارسلونا دستیار لوئیز انریکه در این تیم خواهد شد.

منبع: Sport

* توهیر، مالک باشگاه اینتر علاقه بسیاری دارد تا کریم بنزما را برای فصل آینده به میلان بیاورد، او نام این بازیکن فرانسوی را در لیست خرید ها قرار داده است.

منبع: Tuttosport

* گزارش ها نشان می دهد که انتقال الکسیس به یووه روند پایانی خود را طی می کند، آنتونیو کونته قصد دارد فصل آینده سیستم بازی یووه را به 4-3-3 تغییر دهد و به دنبال بازیکنان مورد نظرش است.

منبع: La Gazzetta dello Sport

* گفته می شود علاقه خوزه مورینیو به داوید لوئیز بسیار کاهش یافته است و او در آستانه انتقال به بارسلونا قرار دارد.

منبع: Sport

admin بازدید : 8 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

کمیته رقابت های لیگ اسپانیا بعد از حادثه پرتاب موز برای دنی آلوز در جریان دیدار بارسلونا و ویارئال، ورزشگاه ال مادریگال را نخواهد بست.

این کمیته دفاعیات باشگاه ویارئال را مورد بررسی قرار داد و پس از شناسایی آن هوادار، وی را محروم کرد. هرچند باشگاه نگران مجازات سنگین تری بود تا درس عبرتی برای سایرین شود، اما تنها با جریمه 12,000 یورویی مواجه شد.

دلیل اصلی نگرانی ویارئال این بود که قبلاً و در اواسط همین فصل، در ورزشگاه ال مادریگال پرتاب یک گاز اشک آور به داخل زمین، باعث تخیله ورزشگاه شده بود. با این حال کمیته رقابت ها بر این باور بود که این دو قضیه کاملاً با هم تفاوت دارند و از این رو جریمه برای پرتاب موز تشدید نشد.

 

admin بازدید : 0 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

رسانه های ایتالیایی مدعی شده اند که باشگاه یوونتوس به زودی خبر انتقال الکسیس سانچز از بارسلونا را تأیید خواهد کرد.

Mundo Deportivo امروز به نقل از Gazzetta dello Sport خبری منتشر کرد که حاکی از ادامه مذاکرات میان دو باشگاه یوونتوس و بارسلونا برای رسیدن به راه حلی بود که ملی پوش شیلیایی به سری آ منتقل شود.

یوونتوس ترجیح می دهد تا این انتقال پیش از آغاز جام جهانی نهایی شود چرا که آنها نگران عملکرد خوب این بازیکن در جام جهانی هستند و این می تواند باعث افزایش قیمت او شود.

همچنین گمانه زنی هایی نیز در مورد پل پوگبا وجود دارد، کسی که گفته می شود یکی از اهداف تابستانی بارسلونا خواهد بود.

بنا به گزارش Mundo Deportivo، مدافع کناری آبی اناری ها، آدریانو نیز مورد توجه قهرمان سری آ قرار گرفته است.

admin بازدید : 3 پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هفته آینده، لیونل مسی آرژانتینی قرارداد خود با باشگاه بارسلونا را بهبوده خواهد بخشید.

در قرارداد جدید مهاجم آبی اناری ها سالانه 20 الی 22 میلیون یورو دستمزد دریافت خواهد کرد. منابعی از داخل باشگاه خبر EFE را تأیید کرده اند.

قرارداد جدید باعث خواهد شد تا مسی بیشترین دستمزد را در میان بازیکنان فوتبال دریافت کند، و با توجه به پاداش ها و بندهایی که مربوط به عملکرد بازیکن می شود، دستمزد سالانه او حتی می تواند به 30 میلیون یورو نیز برسد. رقم فسخ قرارداد او همچنان 250 میلیون یورو باقی خواهد ماند. در قرارداد جدید همچنین تاریخ همکاری باشگاه و بازیکن نیز تغییر نخواهد کرد و همان 30 ژوئن 2018 تمام مدت قرارداد وی خواهد بود.

یکی از تغییرات بزرگ در این قرارداد، موافقت مسی برای سهیم شدن بخشی از حق تصویر خود با باشگاه بوده است. تاکنون این حق تصویر به طور کامل نصیب بازیکن می شد.

EFE با اطلاعاتی که از منابع معتبر باشگاه دریافت کرده است، تأکید می کند که هدف این تمدید قرارداد، این است که برای چند سال آینده مسی در کانون پروژه فوتبالی آنها قرار بگیرد. باشگاه در نظر دارد که او بار دیگر عنوان بهترین بازیکن دنیا را از آن خود کند، باوجود این حقیقت که امسال در مسیر کسب توپ طلا کریستیانو رونالدو از او پیشی گرفته است.

روز گذشته TV3 اسپانیا اعلام کرده بود که لیونل مسی توقع خرید سرخیو آگوئرو و تمدید قرارداد پینتو را دارد. اما هنوز روشن نیست که آیا این درخواست به جا آورده خواهد شد یا نه. در 10 سال حضور مسی در بارسلونا، این هفتمین تمدید قرارداد وی خواهد بود.

 

admin بازدید : 2 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

شكست سنگين مقابل رئال مادريد و فصل بدون عنوان براي بارسلونا نشان مي دهد كه پپ گوارديولا و ليونل مسي بدون يكديگر موفقيت هاي خود را نمي توانند تكرار نمايند.

شايد پپ گوارديولا هيچ گاه شكست سنگين 4-0 بايرن مونيخ مقابل رئال مادريد آن هم در استاديوم خانگي را تصور نمي كرد، چون با اين شكست گوارديولا سنگين ترين شكست دوران سرمربي گري خود را تجربه كرده است. بعد از اين ديدار بود كه بلافاصله پرسش هاي انقادآميز فراواني در خصوص صحت سيستم مورد نظر پپ گوارديولا در تملك كامل توپ و مناسب بودن چنين فلسفه اي در بايرن مونيخ بدون اعجوبه اي نظير ليونل مسي  مطرح شدند.

پپ گوارديولا هنگامي هدايت تيم اول بارسلونا را به عهده گرفت كه آشنايي كاملي با باشگاه بارسلونا داشت و كار با تيمي را آغاز نمود كه تا حدودي با سيستم مورد نظر گوارديولا آشنا بود. بازي فوتبال با حداقل تماس با توپ را جوانان آبي اناري پوش در آكادمي جوانان بارسلونا "لاماسيا" فرا گرفته بودند و پپ گوارديولا نيز به عنوان بازيكن با اين طرز فكر و سيستم همانند ژاوي،‌ اينيستا و مسي زندگي كرده بود. در حقيقت پپ گوارديولا هدايت نسلي طلايي را عهده دار شده بود كه همانند الماس خامي بودند كه گوارديولا مي بايست آن را صيقل مي داد وبراق مي كرد.

هاينكس بايرن مونيخ را پيش از اين صيقل داده بود

بايرن مونيخ الماس ايالت باوارياي آلمان در فصل گذشته با فتح سه گانه، توسط يوپ هاينكس صيقل يافته بود البته نه به نحوي كه پپ گوارديولا دوست داشته باشد. گوارديولا به جاي آن كه خود را با شاگردان جديدش تطبيق دهد، خواهان آن بود كه بازيكنان بايرن مونيخ خود را به روش وفلسفه مورد نظرش كه وي بين سال هاي 2008 تا 2012 در بارسلونا پياده كرده بود و با كمك آن خوش درخشيده بود، عادت دهند و هماهنگ كنند. اما در اين ميان يك مشكل اساسي وجود داشت، در مونيخ بازيكني نظير مسي وجود ندارد.

موفقيت تاريخي بايرن مونيخ در فصل گذشته بيشتر حاصل يك كار تيمي فوق العاده بود تا درخشش فردي يك بازيكن. آرين روبن و فرانك ريبري بازيكنان تكنيكي بايرن مونيخ دقيقا براي سيستم فوتبالي مناسب بودند كه هاينكس آن را براي تيم در نظر گرفته بود و ريبري در اين ميان بي ترديد بهترين بازيكن بايرن مونيخ بود، اما نبض تيم و نيروي محرك تيم در حقيقت وابسته به فرد خاصي نبود و همه به نوعي در تيم يوپ هاينكس در اين زمينه وظيفه اي به عهده داشتند و ريبري به حق به عنوان بهترين بازيكن سال انتخاب نشد، چون او بهترين نبود ولي بر خلاف او ليونل مسي توانست زير نظر گوارديولا چهار مرتبه توپ طلا را كسب نمايد، چون مسي در برخي از بازي ها همانند بازي سه شنبه شب بايرن مونيخ مقابل رئال مادريد، بارها توانسته بود اختلاف را رقم زند.

پپ گوارديولا نيز به اين نكته واقف بود، بعد از فتح سه گانه  در سال 2009 و چند عنوان ديگر در سال هاي بعدي، وي گفت:"بدون لئو ما تيم خيلي خوب و قابل رقابتي بوديم، اما بدون او بي ترديد نمي توانستيم به تمامي اين عناوين برسيم."

هدف سبك بازي بارسا در حقيقت بر پايه جدا كردن بازيكنان حريف از موقعيت هاي اصلي خود بنا شده بود كه بيشتر مبتني بر تعويض مدام پست هاي بازيكنان خودي و پاس هاي فراوان براي باز كردن فضاهايي جديد و خلق موقعيت گل بود. اما در بازي بايرن مونيخ مقابل رئال مادريد چنين شيوه اي پاسخ گو نبود و مونيخي ها براي يافتن فضاهاي خالي با مشكلي بزرگ روبرو بودند و اگر چنين فضاهايي را نيز به دست مي آوردند، بازيكني مثل مسي را كه بتواند از آنها استفاده نمايد در تركيب تيم خود نداشتند. هرچه دوران حضور گوارديولا در نيوكمپ طولاني تر مي شد، سبك بازي بارسلونا نيز بيشتر به سوي خلق فضاهاي خالي براي مسي سوق داده مي شد و كاتالان ها بيشتر به اين نابغه آرژانتيني وابسته مي شدند و آمار گل زني او نيز به همين دليل در بارسا سال به سال بهتر مي شد.

گوتزه، مسى نيست

در مونيخ همه اميدوار بودند كه ماريو گوتزه تازه وارد بتواند چنين نقشي را در بايرن مونيخ به عهده بگيرد اما او چنين مشخصه اي از خود بروز نداد و به همين دليل گوارديولا با مشكل مواجه شد، فلسفه بازي او تغييري پيدا نكرد و تيم او بازيكن اعجوبه اي نظير مسي را كمبود داشت.

سه شنبه شب پس از بازي با رئال مادريد گوارديولا گفت:"دليل اصلي اينكه ما امروز نمايش خوبي نداشتيم و شكست خورديم اين بود كه ما توپ را در اختيار نداشتيم، مالكيت توپ همچنان براي من مهم ترين عامل در فوتبال است. من ترجيح مي دهم كه تملك توپ هميشه در اختيار ما باشد، البته بعد از اين باخت دلايل زيادي براي توجيه آن وجود ندارد، اما من سيستم بازي تيم را تغيير نخواهم داد. رئال مادريد در اين بازي مجبور به حملات برق آسا بود ولي من فوتبالي را دوست دارم كه در آن با توپ بازي شود، ما بايد فكر كنيم كه آيا اين تيم و اين بازيكنان مي توانند خود را با ايده هاي من تطبيق دهند."

بي ترديد جمله كليدي در صحبت هاي گوارديولا اين بود كه آيا باريكنان مي تواندد خود را به روش مورد نظر گوارديولا تطبيق دهند؟ البته كه چنين چيزي امكان پذير است ولي تا يك حد و مرز مشخصي و موفقيت چشمگير در بوندسليگا و جام حذفي اين را نشان مي دهد، اما در مقابل تيم هاي صاحب نام اروپايي نتايج بايرن مونيخ در اين فصل چندان خوب نبوده است، حداقل تا كنون چنين بوده است. در حالي كه بارسلوناي گوارديولا هميشه در رويارويي با تيم هاي بزرگ نتايج خوبي كسب كرده است.

عملكردى ضعيف در برابر بزرگان

در بازي مقابل آرسنال و منچستريونايتد در ليگ قهرمانان، بايرن مونيخ توانست پيروز باشد، اما هر دوي اين تيم ها چندين سال است كه از مدعيان فتح ليگ قهرمانان به حساب نمي آيند. در مقابل چلسي، مونيخي ها در سوپركاپ اروپا در ضربات پنالتي به پيروزي رسيدند و در مقابل دورتموند دو بار در اين فصل شكست را پذيرا بوده اند و در هر دو بازي رفت و برگشت مقابل رئال مادريد نيز مونيخي ها حرفي براي گفتن نداشتند.

روز سه شنبه دفاع بايرن مونيخ نيز مشكلي بزرگ بود و سه گل از از چهار گل دريافتي از ضربات ايستگاهي به ثمر رسيدند كه پپ گوارديولا در اين خصوص گفت:"ما بد بازي كرديم و هنگامي كه بد بازي كنيد، خط دفاعي هم بد بازي خواهد كرد." در اين مورد بايد حق را به گوارديولا داد، تيم بارسا نيز بيشتر اوقات در دفاع مشكل داشت، گوارديولا يك مرتبه در اين خصوص گفت:"ما نمي دانيم كه چگونه بايد دفاع كنيم، در حقيقت ما دفاع مي كنيم كه بتوانيم توپ را در اختيار بگيريم و حمله كنيم." و هنگامي كه در ديداري اوضاع بحراني مي شد اين ليونل مسي بود كه تفاوت را رقم مي زد و بيش از همه در الكلاسيكوها گل هاي مسي نجات بخش كاتالان ها بود و گل هاي او بود كه اين كمبودها و اشتباهات را مي پوشاند و باعث مي شد كه از دفاع ضعيف بارسا كمتر صحبتي به ميان آيد.

در چهار سال حضور گوارديولا در بارسلونا، مسي به ترتيب 38، 47، 53 و 73 گل زد، او هيچ گاه مصدوم نشد، چهار مرتبه توپ طلا را به دست آورد و در بازي هاي بزرگ و حساس هميشه عملكردي درخشان داشت. البته اين تصادفي نبود. زير نظر پپ گوارديولا مسي برنامه بدنسازي، تمريني و حتي تغذيه اي ويژه و دقيقي داشت. براي مسي رفتن به رستوران آرژانتيني مورد علاقه اش و حتي تماشاي فوتبال تيم هاي آرژانتيني از تلويزيون تا دير وقت ممنوع بود. علاوه براين گوارديولا هميشه اعتماد به نفس مسي كوچك را بالا مي برد، براي اين كار او در مدت حضورش در بارسا، زلاتان ابراهيموويچ و حتي داويد ويا را هم به خاطر مسي بر روي نيمكت مي نشاند.

مسي به هدايت گوارديولا احتياج دارد

از زمان به خدمت گرفته شدن نيمار، مسي تصور مي كند كه از اهميت او در باشگاه كاسته شده است. از زمان رفتن گوارديولا او رژيم غذايي مورد نظر را دقيقا اجرا نمي كند. چند روز قبل از ديدار مهم ليگ قهرمانان مقابل اتلتيكو مادريد، مسي ميهماني بزرگي براي هم تيمي هاي خود سازماندهي كرده بود كه برگزاري چنين مراسمي در زمان گوارديولا غير ممكن به نظر مي رسيد. اين نكات، مهم به نظر نمي رسند اما رعايت همين نكات ريز، مسي را به بهترين بازيكن دنيا تبديل كرده بود. در حال حاضر اين عنوان به كريس رونالدو رسيده است، او موفق به كسب توپ طلاي 2013 شد و با گل زني مقابل بايرن مونيخ با 16 گل، ركورد گل زني در يك فصل از رقابت هاي ليگ قهرمانان را نيز از مسي گرفته و از آن خود كرد.

مسي بي ترديد مي خواهد در فصل آينده بازهم به عنوان بهترين بازيكن جهان برگزيده شود و بارسلونا نيز خواهد توانست به زودي دوباره خوش بدرخشد. گوارديولا نيز سرانجام بايرن مونيخي مطابق با ايده هاي خود خواهد ساخت و موفقيت هايي را با اين تيم تجربه خواهد كرد. اما همكاري دوباره پپ گوارديولا و مسي و تكرا موفقيت هاي بي نظيري همانند دوران حضور اين دو در بارسا بين سال هاي 2008 تا 2012 نامحتمل به نظر مي رسد.

admin بازدید : 5 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

به دلایلی، درک این موضوع برای من سخت است که مردم شکست بایرن مونیخ به دست رئال مادرید را جشن می‌گیرند چون این گونه فرض می‌شود که معنای آن باید مرگ تیکی تاکا و پایان یک عصر باشد.

باید اعتراف کرد که این فصل بارسلونا در بهترین حالت نبوده و بله، بایرن مونیخ شکست خورد – خوب هم شکست خورد – توسط یک رئال خشم‌گین.

اما بگذارید به حقایق نگاه کنیم. در این فصل، پپ توانسته بایرن را به قهرمانی بوندسلیگا برساند، آن هم سریع‌تر از هر تیم دیگری در تاریخ این مسابقات. وی اکنون در فینال جام حذفی آلمان حاضر است و توانست تا نیمه‌نهایی چمپیونز لیگ بالا بیاید. او 16 جام از 22 جامی را که تیم‌های او در آن شرکت کرده‌اند، فتح کرده است.

بد نیست، مگر نه؟

بگذارید همان اول بگویم که در این ورزش فوق العاده، هر سبکی قانونی و معتبر است. این یکی از دلایل اصلی عشق مردم سراسر دنیا به "ورزش زیبا"ست.

پپ گواردیولا سبک و فلسفه خاص خود را دارد و همواره از آن به شدّت دفاع خواهد کرد. سبکی که اعتقادی بدون لرزش به آن دارد و می‌طلبد تیم‌های او توپ را داشته باشند.

بیایید فرض کنیم که در بازی بزرگ بعدی که قرار است برگزار شود، تیم دفاعی شکست بخورد. آیا آن‌گاه می‌توانیم بگوییم که بازی دفاعی را باید به سطل زباله انداخت؟ صد البته نه. اگر قرار باشد هر بازی مهمی پیام‌آور مرگ سبکی خاص از بازی باشد، پس چطور قرار است بازی کنیم؟

فقط برای یک دقیقه، بیایید ایدئولوژی پپ را، که هنوز فکر می‌کنم به همان اندازه که رمانتیک است، انقلابی است، به کناری بگذاریم، اگر چه نتیجه سه‌شنبه شب با آن ایده‌آل تطابقی ندارد.

حقیقت ساده این است که ما طی سال‌های گذشته، چیزهای زیادی از پپ آموخته‌ایم.

اول از همه، فرهنگ تلاش است؛ فرهنگی که تأکید می‌کند حتی مهاجمین باید بدوند، تکل بزنند و دفاع کنند. این موضوع به این شدت قبل از پپ وجود نداشت.

دوم تأکید او بر توانایی تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان‌اش است. این ایده، که آن‌قدر ابتدایی است که او نیازی به ابداع آن نداشت اما با این وجود آن را طلبید، اکنون در همه جا پیروی می‌شود.

شکی در فوق العادگی بازیکنانی که پپ در بایرن دارد نیست، اما هر چقدر هم بزرگ باشند، باز هم می‌گویم که او امثال اینیستا، ژاوی، بوسکتس و صد البته مسی را، که با آن‌ها در بارسا به جهان حکم‌رانی کرد، در اختیار ندارد.

و قبل از آن که خیلی‌ها در انگلستان شروع به جشن‌گیری مرگ تیکی تاکا کنند، به آن‌ها می‌گویم "مواظب باشید چه آرزویی می‌کنید" چرا که حقیقت این است که امروزه اکثر مربی‌های جوان انگلستان در سطوح پایه مشغول آموزش فلسفه پپ به بازیکنان خود هستند، که توانایی کار با توپ است.

به فوتبال انگلیسی آن‌ها لایه دیگری افزوده شده، چیزی که از بارسلونا انگیزه گرفته.

برای بسیاری از مردم، شکست شخص دیگری باید جشن گرفته شده و از آن برای زیر سوال بردن یک عصر استفاده شود اما اگر بتوانیم پپ گواردیولا را برای دقیقه‌ای فراموش کنیم، از دید من حقیقتاً اعلام مرگ تیکی تاکا دقیقاً معادل زیر سوال بردن بخشی از رشد و پیش‌رفت فوتبال انگلیسی از پایین به بالاست.

پپ گواردیولا همیشه به ما نشان داده که مهم است هم به هنگام پیروزی و هم شکست، متواضع بود.

منتقدانی که از لغزش او خوش‌حال‌اند باید اندکی از تواضع او بیاموزند چرا که معتقدم دقیقاً سبکی که پپ از آن دفاع می‌کند، در حال بهبود فوتبال انگلیسی در دراز مدت است.

admin بازدید : 5 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

اتلتیکو مادرید با هدایت و ایده های دیگو سیمئونه توانست با شکست تیم خوزه مورینیو به فینال لیسبون راه یابد و در حقیقت سبک بازی شاگردان سیمئونه در این دیدار نیمه نهایی کلاس درسی برای "آقای خاص" به حساب می آمد.

شکست چلسی در استادیوم خانگی در دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی مقابل اتلتیکو مادرید در حقیقت بعد از به ثمر رسیدن گل سوم توسط آردا توران مسجل شد و در این لحظه بود که خوزه مورینیو نیمکت تیم چلسی را ترک نمود البته نه به مقصد رختکن، بلکه آقای خاص به سمت دیگو سیمئونه همکار آرژانتینی خود رفت تا به او به خاطر صعود به فینال تبریک بگوید. صحنه ای از مورینیو که تا به حال به ندرت دیده شده بود.

دیگو سیمئونه این صحنه را چنین به تصویر می کشد:"احساس بسیار خوبی به انسان دست می دهد، وقتی سرمربی تیم رقیب در حین بازی، زمانی برای چنین واکنشی پیدا می نماید." و خوزه مورینیو بعد از پایان بازی، اتلتیکو مادرید را شایسته رسیدن به فینال لیسبون می داند.

البته پیش از بازی برگشت همه چیز همانند پس از آن دوستانه نبود و خوزه مورینیو نسبت به پرسش خبرنگاری در خصوص مقایسه سیمئونه با وی، واکنشی تند نشان داده بود. اما سرانجام این اتلتیکو مادرید بود که با هدایت سیمئونه توانست بدون کسب حتی یک شکست در لیگ قهرمانان به فینال لیسبون راه یابد، موضوعی که می تواند برای خوزه مورینیو دردناک باشد. بعد از این بازی و موفقیت بی نظیر بود که بیسنته لیزارازو، مدافع سابق تیم ملی فرانسه، در توئیتر دیگو سیمئونه را "آقای خاص" جدید نامید.

رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بی تردید بزرگ ترین موفقیت سیمئونه ای به حساب می آید که در سال 2006 مربی گری را با هدایت تیم ریسینگ آوایندا در کشور خود آغاز کرده است. وی پس از کسب تجربه ای پنج ساله در ایتالیا و آرژانتین در سال 2011 به اتلتیکو مادرید بازگشت تا هدایت تیمی را بر عهده بگیرد که پیش از آن بین سال های 1994 تا 1997 به عنوان بازیکن در آن حضور داشته است.

سیمئونه در فصل 1995/96 با به ثمر رساندن 12 گل، نقشی پررنگ در آخرین قهرمانی قرمز و سفیدهای مادریدی در لالیگا داشته است، او که با عشق و تلاش فوتبال بازی می کرده است، امروزه نیز از شاگردان خود در زمین خواهانان انجام بازی فوتبال با این دو مشخصه می باشد.

سیمئونه در مراسم معرفی خود در باشگاه به عنوان سرمربی جدید هدف همیشگى خود را بازگشت به اتلتیکو مادرید به عنوان سرمربی دانسته بود، در بدو ورود وظیفه بسیار دشواری داشت، چون اتلتیکو مادرید چند روز قبل از آن، در جام حذفی متحملی شکستی تحقیرآمیز مقابل تیم دسته سومی آلباسته شده بود و در لاایگا نیز در میانه های پایینی جدول اوضاع مساعدی نداشت.

با بازگشت دیگو سیمئونه و اراده پیروزی خواهانه او، موفقیت به اتلتیکو مادرید نیز بازگشت. سال 2012 این تیم توانست برای دومین بار بعد از سال 2010 قهرمانی در لیگ اروپا را جشن بگیرد و در فصل بعد از آن جواز حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را نیز کسب نماید. در این راه او مکتبی از فوتبال را دنبال می کرد که در اسپانیا چندان طرفدار نداشت و دنبال نمی شد، یک سیستم دفاعی منسجم با توانایی تغییر سریع به یک سیستم تهاجمی کامل و ضدحملات غافلگیر کننده.

دیگو سیمئونه  پیش از این تیکی تاکای بارسلونا و استراتژی مالکیت حداکثری توپ را متناسب با فهم خود از فوتبال نداتسته و گفته بود:"مالکیت توپ خوب است اما به چه قیمتی، من ترجیح می دهم که مالکیت کمتر توپ را داشته باشم، اما در عوض شانس گل بیشتری نصیبم شود."

شاید باید حق را به سیمئونه داد، چون اتلتیکو مادرید در این فصل با دریافت کمترین گل و بدون حتی یک شکست به فینال لیگ قهرمانان راه یافته است و در لالیگا نیز این تیم سه هفته مانده به پایان این رقابت ها و با چهار امتیاز برتری نسیت به بارسا، از شانس بالایی برای فتح لالیگا بعد از 18 سال برخوردار است.

admin بازدید : 6 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا؛ در آستانه آغاز بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا، به معرفی تیم های حاضر در جام جهانی 2014 پرداخته است.

از این رو، این مجموعه با زیرنویس فارسی اختصاصی طرفداری، در اختیار مخاطبان عزیز سایت قرار می گیرد.

آنچه که در این ویدئو می بینید: نگاهی کوتاه به میزبان جام جهانی نگاهی به تاریخچه فوتبال برزیل مصاحبه با اشخاصی چون اسکولاری، نیمار و تیاگو سیلوا 

در ایام پیش رو تا قبل از جام جهانی طرفداری، بخش‌های ویژه و جذابی را از این تورنومنت بزرگ فوتبالی آماده کرده و از این پس به مرور بر روی وبسایت قرار می‌گیرد.


 

admin بازدید : 4 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

* گزارش شده است کورتوا، دروازبان قرضی اتلتیکو مادرید از سران باشگاه چلسی در خواست کرده که او را به بارسلونا واگذار کنند!

 
 
 
admin بازدید : 3 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی آرژانتین، طی صحبت هایی اعلام کرده است از درخشش در این دوره جام جهانی، اطمینان دارد. به گزارش ESPN، مسی یکی از ارکان موفقیت های سال های اخیر بارسلونا بوده است و با تیم زیر 20 ساله های آرژانتین هم قهرمان جام جهانی جوانان سال 2005 شده است و 3 سال بعد هم طلای المپیک پکن را برای کشورش به ارمغان آورده است، ولی فعلا نتوانسته خود را پر زرق و برق ترین رقابت های ملی دنیا، نشان دهد. لئو در سال 2006، که آرژانتین در دور یک چهارم نهایی و ضربات پنالتی، مقابل آلمان حذف شد، تنها یک گل برای تیم خوزه پکرمن به ثمر رساند و 4 سال بعد در آفریقای جنوبی هم تحت هدایت دیگو مارادونا، نتوانست به تعداد گل هایش در جام جهانی اضافه کند و با نتیجه عجیب صفر بر 4، باز هم توسط آلمان و باز هم در مرحله یک چهارم نهایی از دور رقابت ها کنار رفت. شماره 10 بلوگرانا در مورد نقشش برای تیم اله هاندو سابه ها در جام جهانی 2014 گفته است: "خب، 4 سال گذشته است. اطمینان بیشتری به خود دارم. چون تجربه ام بالاتر رفته و همین گونه هم انتظار می رود. بعد از حضور در دو جام جهانی، اکنون کاپیتان تیم هستم. همان طور که قبلا هم گفته ام، بستن بازوبند کاپیتانی، تاثیری در نوع برخورد من با هم تیمی هایم، بیرون یا داخل زمین، ندارد. کاپیتانی مساله ویژه ای است و ما تلاش خواهیم کرد هر آنچه در چنته داریم رو کنیم تا به هدف همه آرژانتینی ها برسیم. "بسیاری از مردم شاید فکر کنند در گروه راحتی قرار داریم و به آسانی صعود خواهیم کرد. ما این گونه فکر نمی کنیم. به نظرم در جام جهانی گروه راحتی وجود ندارد و همه بازی ها مشکل خواهد بود. "پیروزی در بازی نخست برای ما مهم است. چون پیروزی در بازی اول، حس اطمینان و آرامش به تیم می دهد. در گروه متعادلی قرار داریم. شاید در گروه های دیگر، تیم های ملی با اسم های بزرگ تری وجود داشته باشند، ولی من فکر می کنم همه گروه ها متعادل اند."

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 11
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 12
  • بازدید کلی : 2,202